lördag 21 februari 2009

Carola på scoutläger

Fredag, och tidigare i veckan hade jag fått ett sms där det stod att jag skulle ansvara för någon aktivitet i kyrkan. Jag som trodde jag inte hade något.
Bestämde iaf att vi skulle köra piratön. Så efter lunch åker jag in till stan, tar en sväng in på Expert och blåser rent min kamera som fått ett dammkorn på sensorn, jippii..
Efteråt gick jag ut till mammas jobb och tog bilen, åkte till Willys och inhandlade en skatt iform av en godisburk. sprang runt X antal varv i kyrkan för att hitta ett bra gömställe, hittade det och åkte sen ut och spelade innebandy som ju alla i Lidköping borde vara med på :D
Åtta var vi återigen i kyrkan, vi fikade lite och sen....
Indelning i två lag. Målet är att hitta skatten (oväntat va?) men det finns ju lite annat kul också. alla har en armbindel, och man ska självklart rycka motståndarnas bindlar, som då måste gå till sitt bo och hämta en ny.
Efter 45 minuter har fortfarande ingen hittat skatten, och då kommer ledtråden till alla :
Carola på scoutläger, eller nästan iaf.
Båda lagen inser vad ledtråden handlar om, aha, scoutlägret Äventyret.
De hittar en mapp som det står äventyret på, men inget där, och de letar vidare....
Nästan iaf, efter ytterligare letande i pärmarna hittas skatten och vi får ett vinnande lag... Tjohoo och grattis. Hoppas alla hade en bra och kul kväll.

1 kommentar:

  1. Blåsa på expert? Du har inte testat med en sån där öron-blås grej? de funkar fint

    SvaraRadera